Блог

#Лайфстайл

5 истини, които бързата мода не иска да знаеш

11/11/2019

heading image

Въпреки целия блясък около модната индустрия, производството на дрехи си остава едно от най-нечистите занимания на XXI в., което обаче ръководи света. Дизайнерите-гиганти, които “бълват” хиляди продукти на ден, достигат непознати за специалистите до сега мащаби. Разнообразни бизнес стратегии и грабващи реклами – това определено е ключово за успеха на всеизвестните вериги. Но какво всъщност стои зад тях❓

 

  1. 1.Извън модата само за 1 ден

Ако погледнем назад в миналото, то лесно ще забележим, че до неотдавна сезоните в модата са били едва два – пролет/лято и есен/зима, а колекциите са били ясно разграничени. През 2014 г. обаче настъпва драстична промяна и изведнъж в модната индустрия се появяват цели 52 “микросезона” годишно. 😯Чудите се защо? Новите тенденции, които излизат всяка седмица, имат една-единствена цел: да предизвикат желание у потребителя да купува повече и по-често. Календарът на модните гиганти е така създаден, че да накара хората бързо да почувстват нужда от нещо, с което да заменят “остарялото”.

 

 

2.Отстъпките не са никакви отстъпки

Редица аутлети имат тенденцията да поставят дизайнерски етикети  на евтино изработено облекло, произведено в собствените им нискокачествени фабрики и по този начин да заблуждават своите клиенти, че са се сдобили с висококачествени дрехи, които просто са от стара колекция или са последна бройка.

 

Извън модата само за 1 ден

 

3.В облеклото има опасни химикали

Години след като е сключено споразумение, което има за цел да доведе до ограничаване употребата на тежките метали в продуктите на т. нар. “fast-fashion” вериги за бърза мода, Center for Environmental Health съобщава, че те продължават да предлагат на своите клиенти замърсени с олово портмонета, колани и обувки. В статия, публикувана в The New York Times, се казва, че се цели намаляване на съдържанието на олово в продуктите, предлагани на млади жени, защото натрупването му в косите може да се освободи по време на бременност и има потенциала да навреди както на майката, така и на плода. Освен това, металът влияе върху по-високите проценти на безплодие при жените и повишения риск от сърдечни пристъпи, инсулти и тн. Много учени са съгласни, че няма „безопасно“ ниво на олово за никого. 🚫

 

4.Облеклото е предназначено да се разпадне

Модните гиганти като H&M, Zara и Forever 21 подчиняват своята бизнес стратегия на инстинктивното желание на всеки човек да си купува 💸 по-често дрехи, когато “старите” бързо се разпадат. Въпреки малката надценка, която подобни компании слагат, печалбата им е гарантирана и тя се основава на стотиците милиони дрехи, които годишно те продават. Или иначе казано, тези компании работят на принципа – ниско качество и ниска цена, но пък голям обем на продажбите. Защо обаче това трябва да ви засяга? Средно всеки американец изхвърля над 30 килограма дрехи, на които им отнема десетилетия да се разградят, затова бъдете внимателни още при покупката на дреха, която не дава вид да е издръжлива.

 

Облеклото е предназначено да се разпадне

 

5.Мъниста и пайети – индикация за детски труд

 

Провеждайки собственото си разследване, Siegle научи, че милиони отчаяни хора по света се превръщат в работници или още в затворници на модната индустрия, стоейки в сянка в някои от най-бедните региони на света, „прегърбени, шиещи и бродиращи съдържанието на глобалния гардероб”. Тази гледка не пропуска и децата, които редом с възрастните се борят за своята дажба хляб. 🛑 Украсите по дрехите могат да бъдат поставени от машина, но оборудването излиза прекалено скъпо на веригите за бърза мода. 

 

И така, важно е да знаете тези неща, за да сте по-осъзнати потребители. Ако и вие смятате, че промяна е нужна, то може да започнете от себе си – купувайте местни марки, купувайте по-малко, купувайте употребявани дрехи или такива от независими дизайнери‼ Можете да започнете, като разгледате нашата богата колекция от маркови дрехи втора ръка. 

to top